Zajęcia

Jak wyglądają zajęcia?

 

Oferowane przez nas zajęcia odbywają się raz w tygodniu. W zależności od wieku, dzieci uczestniczą w 30 minutowym lub 40 minutowym spotkaniu. Czas ten wykorzystywany jest na projektowanie i budowanie różnych konstrukcji zależnych od omawianego tematu na danych zajęciach np. kosmos. Na początku zajęć dzieci muszą poznać klocki, na których pracują. Wprowadzamy więc zadania i proste gry, tak aby dzieci łatwo i bez przeszkód mogły zapamiętać nazwy klocków i sposób ich użytkowania. Gdy temat zostanie omówiony i konstrukcja będzie gotowa następuje czas swobodnej aktywności dzieci, który nastawiony jest przede wszystkim na ich samodzielne działanie, gdzie mogą one udoskonalać, rozbudować, zmniejszyć czy nawet przebudować powstałą konstrukcję na inną. Kładziemy także szczególny nacisk na samodzielne sprzątanie przez dzieci ich miejsca pracy, tak aby uczyły się samodyscypliny.

Dzieci pracują w dwuosobowych grupach, na które przypada jedno pudełko z pełnym zestawem klocków (uczy to dzieci altruizmu, współpracy jak i podziału pracy), dzięki którym mogą zbudować konstrukcję, którą można ożywić za pomocą kilku prostych ruchów.

Cotygodniowe tematy na zajęciach realizowane są w ramach dwóch bloków:

  • Blok I – swobodna budowa dzieci, bazująca na ich kreatywności. Motywem przewodnim w tym bloku są przeróżne zadania problemowe oraz budowa na podstawie przeczytanego wiersza, obejrzanej bajki czy filmiku, wysłuchanej piosenki itp. Chcemy przede wszystkim rozbudzić wyobraźnie i kreatywność dziecka. W ten sposób przybliżamy i zwracamy uwagę na cechy charakterystyczne danego tematu, co pozwala dzieciom na precyzję w budowaniu według własnej koncepcji oraz daje szansę poszerzyć wiedzę na temat otaczającego świata, rozwinąć elokwencję poprzez rozmowy związaną z budową konkretnych modeli.  Pamiętajmy, że każde dziecko jest inne i każde z nich inaczej widzi otaczający świat przez co potrzebuje wielu różnych bodźców do pełnego rozwoju.
  • Blok II – to zajęcia zawierające scenariusze z instrukcjami modeli do budowania, które pozwalają przybliżyć dzieciom świat: nauki, architektury, kosmosu, zwierząt, żywiołów natury, sportu, podróży czy też obiektów codziennego użytku. Dzieci w oparciu o specjalne plany budują modele z klocków LEGO®, uczą się odkrywać naukowe zależności, liczyć oraz rozróżniać kolory i kształty. Budowa na podstawie instrukcji to nic złego, dziecko w ten sposób poznaje zasady ożywiania konstrukcji za pomocą poznanych mechanizmów. Pamiętajmy, że na początku ciężko jest zbudować własnego robota, trzeba nauczyć się „zależności”, dzięki którym dziecko nie będzie się zniechęcało do dalszej zabawy. Instrukcje na których dzieci będą pracować są odpowiednio dostosowane do wieku i umiejętności dzieci. Na początku może wydawać się to skomplikowane ale już po kilku zajęciach na pewno stanie się czymś normalnym i łatwy.

NASZE ZESTAWY

MASZYNY PROSTE 9656

MASZYNY PROSTE 9656

Wyjątkowa seria klocków zawierająca osie, przekładnie, zębatki, korbki, koła, przeznaczona do nauki, dwukrotnie większa od standardowych klocków przez to także bezpieczna, dająca nieograniczone możliwości konstruowania.

SIMPLE MACHINES 9689

SIMPLE MACHINES 9689

 Zestaw klocków o standardowym rozmiarze, stanowiące odwzorowanie klocków LEGO Duplo Maszyny Proste wzbogacone o silniki Power Function LEGO umożliwiające wprowadzenie w ruch budowanych konstrukcji.

WEDO 2.0

WEDO 2.0

Edukacyjny zestaw dla dzieci pomagający w rozwijaniu umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii oraz programowania. Do zestawu dołączone są czujniki, silnik oraz instrukcja z gotowymi projektami.

Jakie korzyści wynikają z zabawy klockami?

  • Doskonalą zdolności manualne 
  • Otwierają przed dziećmi wiele możliwości
  • Gwarantują świetną zabawę połączoną z kreatywną nauką
  • Poszerzają wyobraźnię i stymulują kreatywność
  • Rozwijają orientację przestrzenną
  • Ćwiczą koncentrację
  • Uczą konstruowania i rozwiązywania problemów
  • Ulepszają pracę w zespole poprzez podnoszenie poziomu empatii i wzajemnego słuchania się z szacunkiem i uwagą
  • Rozwijają precyzję, spostrzegawczość i cierpliwość
  • Dają pasję poznawania i odkrywania
  • Wyciszają i niwelują napięcia układu nerwowego
  • Uczą otwartości i odblokowują dzieci nieśmiałe
  • Wzmacnia samoocenę poprzez rozwiązywanie problemów i realizację zadań

Roboludzik – kim jesteśmy?

  • Jesteśmy firmą mobilną, która oferuje zajęcia dodatkowe z robotyki głównie w przedszkolach, placówkach opiekuńczo – wychowawczych i instytucjach oświatowych dlatego dzieci nie muszą być przewożone w różne części miasta, aby mogły skorzystać z zajęć dodatkowych.

  • Jesteśmy młodą rozwijającą się firmą, która oferuje zajęcia dodatkowe dla dzieci już od 3 roku życia. Pracujemy na klockach LEGO® Education, których głównym celem jest: Edukacja poprzez konstruktywną zabawę.

  • Firma powstała z myślą stworzenia jakościowych zajęć dodatkowych, których głównym atutem byłyby klocki konstruktywne. Stawiamy na indywidualne podejście do dziecka, dostosowanie stopnia trudności zajęć do grupy, rozbudzenia kreatywności i wyobraźni.

  • Zabawy z wykorzystaniem klocków LEGO@ Eduction prowadzone są przez wykwalifikowanych pedagogów,  w celu nabycia przez dzieci nowych umiejętności i wiedzy o świecie.

  • Przedszkolaki na spotkaniach mają niepowtarzalną okazję budowania prostych i zaawansowanych ale zawsze ekscytujących modeli z klocków. Poprzez świadome kreowanie i rozbudzanie zainteresowań oraz stymulowanie rozwoju osobowości  w aspekcie kreatywności przyszłe zajęcia z nauk ścisłych będą dla dzieci łatwe i przyjemne, a skomplikowane zadania będą same wynikały z przeprowadzonych zajęć.